ویزای کار پس از تحصیل

مجوز کار پس از تحصیل (PGWP)

مجوز کار پس از تحصیل (PGWP) یکی از گزینه های مهاجرتی محبوب برای دانشجویان بین‌المللی است که دوره‌های آموزشی و تحصیلی خود را در کانادا کامل کرده‌اند. این مجوز کار به آن‌ها اجازه می‌دهد که پس از تحصیل در کانادا کار کنند و تجربه کاری ارزشمندی را در این کشور کسب کنند. در زیر شرایط کلیدی و معیارهای واجد شرایط بودن برای دریافت مجوز کار پس از تحصیل (PGWP) آمده است:

معیارهای واجد شرایط بودن:

  • برنامه آموزشی: برای دریافت مجوز کار پس از تحصیل (PGWP)، باید یک برنامه آموزشی تمام وقت را در یکی از موسسات آموزشی مشخص (DLI) در کانادا تکمیل کرده باشید. این برنامه باید حداقل هشت ماه به طول بیانجامد و دانشجو موفق به دریافت دیپلم، مدرک یا گواهی شود.
  • ویزای تحصیلی معتبر: باید در طول برنامه آموزشی خود در کانادا ویزای تحصیلی معتبر داشته باشید.
  • تکمیل برنامه آموزشی: باید برنامه آموزشی خود را تکمیل کرده و گواهی نامه‌ یا نامه رسمی از موسسات آموزشی مشخص (DLI) را دریافت کرده باشید که تأیید کند شما شرایط و معیارهای تکمیل برنامه آموزشی را داشته اید.

طول مدت مجوز کار پس از تحصیل (PGWP)

طول مدت PGWP بسته به مدت زمان برنامه آموزشی شما معمولاً به این صورت محاسبه می‌شود:

  • برنامه آموزشی ۸ ماه تا ۲ سال: اگر برنامه آموزشی شما بین هشت ماه تا دو سال به طول بیانجامد، ممکن است برای شما مجوز کاری آزاد (Open Work Permit) با مدت زمانی برابر با طول برنامه آموزشی صادر شود.
  • برنامه آموزشی بیش از ۲ سال: اگر برنامه آموزشی شما دو سال یا بیشتر به طول بیانجامد، ممکن است برای شما مجوز کاری آزاد (Open Work Permit) سه ساله صادر شود.

شرایط و محدودیت‌ها:

  • مجوزهای کار پس از تحصیل (PGWP) جزء مجوزهای کاری آزاد هستند، به این معنا که می‌توانید برای هر کارفرمای کانادایی کار کنید و به یک شغل یا مکان خاص محدود نیستید.
  • برای درخواست مجوز کار پس از تحصیل (PGWP)، نیازی به دریافت پیشنهاد کاری ندارید.
  • مجوز کار پس از تحصیل (PGWP)،  در حالت کلی به فارغ‌التحصیلانی اهدا می شود که برنامه آموزشی تمام وقت داشته باشند. با این حال، با توجه به شرایط مخصوص مربوط به COVID-19، دولت کانادا به صورت موقت به دانشجویانی که به دلیل محدودیت های سفر نمی توانستند در کانادا حضور داشته باشند و به صورت آنلاین دروس خود را در خارج از کانادا گذرانده اند، هم امکان داد که واجد شرایط دریافت PGWP باشند.
  • شما باید در مدت ۱۸۰ روز (تقریباً شش ماه) بعد از دریافت تأیید کتبی (گواهی‌نامه یا نامه رسمی) از DLI  که نشان دهنده تکمیل برنامه آموزشی توسط شماست، برای دریافت PGWP خود درخواست دهید.
  • مجوزهای کار پس از تحصیل (PGWP) قابل تمدید نیستند، بنابراین مهم است که در طول اعتبار این مجوز تجربه کاری کانادایی خود را بیشتر کنید.
  • افراد دارای مجوز کار پس از تحصیل (PGWP) می‌توانند از تجربه کاری کسب شده در کانادا برای واجد شرایط شدن برای درخواست اقامت دائم در چندین برنامه مهاجرتی کانادایی مانند سیستم Express Entry استفاده کنند.

از وب‌سایت رسمی اداره مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا(IRCC) برای به دست آوردن اطلاعات و راهنمایی‌های به‌روز و رسمی در مورد PGWPs استفاده کنید، چرا که سیاست‌ها و برنامه‌های مهاجرتی ممکن است تغییر کنند. علاوه بر این، اگر سوالاتی درباره وضعیت یا واجد شرایط بودن خود دارید، در نظر داشته باشید که از یک مشاور حرفه‌ای مهاجرت مشاوره گرفته یا به‌طور مستقیم با اداره مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا(IRCC) تماس بگیرید تا شما را در مورد درخواست PGWP راهنمایی کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پر بازدید ترین ها