ثبت شعبه شرکت (ICT)

باز کردن درها برای استعدادهای جهانی: Intra Company Transferee

در دهکده جهانی امروز، کسب‌وکارهای مختلف اغلب برای رشد و نوآوری از افراد مستعد که در گوشه و کنار جهان هستند، دعوت به همکاری می کنند. به همین دلیل، کانادا برنامه انتقال داخل شرکتی (ICT) را معرفی کرده است تا راهکاری آسان برای شرکت‌های بین‌المللی فراهم کند تا نیروهایی کلیدی را به دفاتر، شعب، یا شرکت های وابسته خود در کانادا بیاورند. این برنامه نقش مهمی در ترویج همکاری بین‌المللی، افزایش رقابت‌ و تحرک رشد اقتصادی در کانادا به دنبال دارد.

هدف برنامهICT

برنامه انتقال درون شرکتی ICT برای تسهیل انتقال مدیران و کارمندان در داخل شرکت‌های چند‌ملیتی طراحی شده است. این برنامه به مدیران و کارمندان این شرکت‌ها امکان می‌دهد که برای مدت مشخصی در کانادا کار کنند و با به اشتراک گذاشتن عملکرد، تخصص و دانش خود کارایی شرکت کانادایی را بهبود بخشند.

ویژگی‌های کلیدی برنامه ICT:

  • مدیران وکارمندان واجدشرایط: کارمندان باید دانش تخصصی یا نقش مدیریتی/اجرایی سطح بالایی در شرکت داشته باشند تا برای برنامه ICT واجد شرایط شوند. این معیار به این منظور است که مدیران و کارمندان منتقل‌شده با خود مهارت‌ها و تجربیات ارزشمندی به کانادا بیاورند.
  • روابط بین شرکتها: برای استفاده از برنامه ICT، دفتر کانادایی باید رابطه معینی با شرکت خارجی داشته باشد برای مثال شعبه یا شرکت تابع باشد. این رابطه نشان‌دهنده طبیعت چند‌ملیتی شرکت خواهد بود.
  • ویزای کار: میران و کارمندان منتقل‌شده معمولاً نیاز به ویزای کار کانادایی زیر مجموعه برنامه ICT دارند. این ویزا مدت اقامت آن‌ها و شرایط استخدام آن‌ها در کانادایی را مشخص می‌کند.
  • مدت زمان انتقال: مدت زمان انتقال ممکن است بسته به شرایط خاص متفاوت باشد. به طور کلی، افراد منتقل شده تحت برنامه ICT در ابتدا می‌توانند تا سه سال در کانادا بمانند و البته می توانند مدت اقامت‌شان را تمدید کنند.

مزایای برنامهICT :

برنامه انتقال درون شرکتی (ICT) به طور کلی چندین مزیت برای شرکت‌ها، مدیران٬ کارمندان و کانادا دارد:

  • حوزه جهانی استعدادها: با این برنامه شرکت‌های کانادایی به حوزه جهانی استعدادها دسترسی پیدا می‌کنند و این امکان را دارند تا تخصص‌ها و مهارت‌های ویژه‌ای را که به راحتی در کانادا در دسترس نیستند وارد کانادا کنند.
  • بازدهی موثر عملکرد: شرکت‌های چند‌ملیتی می‌توانند با انتقال کارکنان کلیدی که فرآیند‌ها، فرهنگ و اهداف شرکت را درک می‌کنند، هماهنگی و پیوستگی را در عملکردشان حفظ کنند.
  • انتقال دانش: این برنامه امکان انتقال دانش، بهترین روش‌ها و ایده‌های نوآورانه را بین شرکت مادر خارجی و شعبه کانادایی فراهم می‌کند که به رشد و رقابت‌پذیری هر دو کمک می‌کند.
  • رشداقتصادی: برنامه ICT با جذب سرمایه‌گذاری خارجی و تقویت روابط تجاری بین‌المللی، از رشد اقتصادی پشتیبانی می‌کند.

پروسه درخواست:

فرایند درخواست در برنامه ICT شامل چند گام است:

  • ارزیابیوواجد شرایط بودن: کارفرمایان و کارمندان باید اطمینان حاصل کنند که حایز شرایط برنامه، از جمله رابطه معین بین شرکت و کارمند هستند.
  • درخواست ویزای کار: کارفرمای کانادایی باید برای کارمند تحت برنامه ICT درخواست ویزای کار کند. این درخواست معمولا شامل مدارک پشتیبانی و هزینه‌ها است.
  • مدت زمان پروسه: مدت زمان پروسه ی ویزای کار ممکن است برای هر متقاضی متفاوت باشد، بنابراین مهم است که خیلی قبل تر از تاریخ رسیدن کارمند به کانادا، درخواست را ارسال کنید.
  •  ورود به کانادا: هنگامی که ویزای کار تأیید شد، کارمند می‌تواند هنگام سفر به کانادا مجوز کار خود را در ورودی کشور دریافت کند.
  • پایبندی به شرایط: هم کارفرما و هم کارمند باید شرایط مشخص شده در مجوز کار، از جمله مدت زمان انتقال را رعایت کنند.

برنامه انتقال درون شرکتی کانادا به عنوان پلی بین استعدادهای جهانی و بازار کسب‌وکار کانادا عمل می‌کند. با ترویج همکاری، نوآوری و رشد اقتصادی، این برنامه همچنان نقش حیاتی را در شکل‌دهی به موقعیت کانادا در صحنه جهانی به عنوان مرکزی برای کسب‌وکار و استعدادهای بین‌المللی ایفا می‌کند. برنامه ICT برای شرکت‌های چند‌ملیتی که به دنبال توسعه هستند و کارمندانی که به دنبال فرصت‌های جدید هستند، مسیری به موفقیت در بازار کانادا ارائه می‌دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پر بازدید ترین ها