سرمایه گزاری استان کبک

گواهی پذیرش کبک (Quebec Acceptance Certificate)
(Certificat d’acceptation du Québe/ CAQ) ا

گواهی پذیرش کبک یا به اختصار CAQ برای افرادی است که می‌خواهند موقتاً در استان کبک تحصیل یا کار کنند. گواهی پذیرش کبک (CQA) سند مهمی است که اجازه می‌دهد تا اتباع خارجی برنامه‌های آموزشی یا فرصت‌های شغلی را در کبک دنبال کنند. در پایین مراحل دریافت CAQ برای تحصیل یا کار موقت در کبک آورده شده است:

گواهی پذیرش کبک (CQA) برای تحصیل (Études)

واجد شرایط بودن: برای درخواست گواهی پذیرش کبک (CQA) برای تحصیل ، شما باید ابتدا از یک مؤسسه آموزشی (کالج/دانشگاه) تایید شده از طرف استان کبک نامه پذیرش دریافت کرده باشید.

پروسه درخواست:

  1. اپلای برای مؤسسه آموزشی تعیین‌شده از طرف استان کبک: با اپلای و بعد دریافت پذیرش از طرف یک مؤسسه آموزشی در کبک پروسه درخواست گواهی پذیرش کبک (CQA) را شروع کنید. یکی از مدارک لازم برای درخواست گواهی پذیرش کبک (CQA) داشتن نامه پذیرش است.
  2. آماده‌سازی مدارک مورد نیاز: تمام مدارک لازم را آماده کنید٬ شامل گذرنامه معتبر، عکس‌های اندازه گذرنامه، پشتوانه مالی برای تامین هزینه های زندگی و تحصیل در طول تحصیل و نامه پذیرش از مؤسسه آموزشی.
  3. ارسال درخواست: می‌توانید درخواست گواهی پذیرش کبک (CQA) برای تحصیل را به صورت آنلاین از طریق وب‌سایت دولت کبک ارسال کنید یا یک درخواست کاغذی ارسال کنید. درخواست شما باید شامل تمام مدارک مورد نیاز و هزینه پروسه مربوطه باشد.
  4. انتظار برای نتیجه: پروسه درخواست‌های گواهی پذیرش کبک (CQA) ممکن است طولانی باشد، بنابراین مهم است که خیلی قبل تر از تاریخ شروع ترم تحصیلی خود درخواست را ارسال کنید.
  5. نتیجه نهایی: بعد از اتمام پروسه، شما نامه ای دریافت خواهید کرد که نشان‌دهنده تأیید یا رد شدن گواهی پذیرش کبک (CAQ) شما است.

گواهی پذیرش کبک (CQA) برای کار (Travail Temporaire)

واجد شرایط بودن: برای درخواست گواهی پذیرش کبک (CAQ) برای کار موقت در کبک، معمولا نیاز به دریافت پیشنهاد شغلی معتبر از یک کارفرما در کبک دارید. کارفرما ممکن است نیاز به دریافت ارزیابی تاثیربر بازار کار(LMIA) داشته باشد یا بسته به نوع کار ممکن است معاف از دریافت LMIA باشد.

پروسه درخواست:

  1. دریافت پیشنهاد کار: شما باید پیشنهاد کاری از طرف کارفرمایی در کبک دریافت کنید. کارفرما مدارک مورد نیاز را که شامل یک کپی از نامه پیشنهاد کار است به شما ارائه می دهد.
  2. آماده‌سازی مدارک مورد نیاز: مدارک لازم را آماده کنید٬ شامل گذرنامه معتبر، عکس‌های اندازه گذرنامه، نامه پیشنهاد کار و هر مدرک دیگری که توسط دولت کبک درخواست شده باشد.
  3. ارسال درخواست: درخواست برای دریافت گواهی پذیرش کبک (CAQ) برای کار موقت می‌تواند به صورت آنلاین از طریق وب‌سایت دولت کبک و یا از طریق ارسال درخواست کاغذی انجام شود. هزینه پروسه را هم باید پرداخت کنید و فاکتور آن را همراه بقیه مدارک ارسال کنید.
  4. انتظار برای نتیجه: پروسه درخواست‌های گواهی پذیرش کبک (CQA) ممکن است طولانی باشد، بنابراین مهم است که خیلی قبل تر از تاریخ شروع کار خود درخواست را ارسال کنید.
  5. نتیجه نهایی: شما نامه ای دریافت خواهید کرد که نشان‌دهنده تأیید یا رد شدن درخواست‌ گواهی پذیرش کبک (CQA) برای کار شماست.

تمدید و تجدید کردن گواهی پذیرش کبک (CQA):

اگر وضعیت تحصیلی یا شغلی شما در کبک تغییر کند یا نیاز به تمدید CAQ داشته باشید، باید فرآیند تمدید یا تجدید مشخص شده توسط دولت کبک را پیگیری کنید.

گواهی پذیرش کبک (CAQ) نسبت به ویزای تحصیلی یا کاری است که از دولت فدرال کانادا درخواست خواهید کرد مدرک مهمتری است. این مدرک نشان می‌دهد که دولت کبک اقامت موقت شما را برای تحصیل یا کار در استان تأیید کرده است. به خاطر داشته باشید که مدارک و پروسه ی خاص درخواست ممکن است تغییر کنند، بنابراین مهم است که برای کسب اطلاعات و دستورالعمل‌های جدیدتر مربوط به درخواست‌های CAQ به وب‌سایت رسمی برنامه مهاجرت، زبان‌آموزی و یکپارچگی دولت کبک (MIFI) مراجعه کنید.

8 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پر بازدید ترین ها